رئيس التحرير : مشعل العريفي

بالفيديو: تسجيل صوتي مسرب لداعية إخواني في قطر يواعد امرأة بالكويت !

تابعوا المرصد على Google News وعلى سناب شات Snapchat

صحيفة المرصد: كشف تسجيل صوتي للمدعو عبد الله الشريف، الإخواني المصري، الهارب إلى قطر، عن محاولته الدخول في علاقة مع امرأة متواجدة في الكويت، كما سعى للتقرب إليها بكل الطرق، وطلب كذلك أن تأتي إليه في قطر، وهو ما يتناقض مع ما يدعو إليه تنظيمه الإخواني في الظاهر.
وقال "الشريف" في التسجيل: "أنا مش صغير، أنا سني ٤١ سنة، أنا من مواليد ٢٥-٥-١٩٧٨، يعني أكبر منك، بس صوتك في الأول إداني الانطباع ده، وده اللي خلاني مستغرب الصورة، لأن الصورة مشاء الله تبارك الله صورة جميلة رائعة، أنا مش عاوزك تفهميني غلط بس هو ده اللي حصل".

وأضاف: "ده ملوش علاقة بالحجاب أو أنك بشعرك أو أنك بنقاب، وانا شكلي يقول إني "مطوع" زي ما بيقولوا في الخليج إلا إن أنا التزامي على أدي بقدر المستطاع ولست بعالم ولست برجل دين ومش بحكم على الناس بشعرها.
ووجه "الشريف"، سؤالا للمرأة قائلا: "هل إنتي هتخرجي من الكويت قريب، رايحة لندن، رايحة تركيا، رايحة أمريكا، رايحة قطر، ويسلام لو قطر، طماع أنا عارف، بس والله العظيم عندي شوق إني التقيكي واشوفك، وعندي شوق كتير كتير كتير".
واختتم: بعدين أنا لما استفزتك إني أشوفك قدامي وكدة، شكرا أولا على ثقتك في الفيديو، ثانيا إني أشوفك لايف، أتمنى إن ده يكون متاح وماتحرمينا يعني.

arrow up